Sveriges Radio och de dubbla måttstockarna

Häromdagen skrev jag ett blogginlägg om P3:s nya programledare Gina Dirawi. Jag blev nämligen ganska upprörd när det visade sig att Gina skrivit ett blogginlägg där hon bla. menar att Israel tar efter Hitler.

Citat från bloggen:

De är rasister, de förtrycker, och de mördar folk som inte är som dem!

Efter att jag twittrat om detta så ändrades delar av text och rubrik! Sen twittrade jag om att texten togs bort och idag är texten plötsligt tillbaka i sitt originalutförande.

Jag antar att man diskuterat detta på redaktionen/företaget och kommit fram till att rasistiska åsikter och historierevisionism är ok då det gäller Israel och därför är nu texten tillbaks.

De dubbla måttstockarna blir väldigt tydliga då Sveriges Radio avslutade samarbetet med Anders Königsson efter att han gjort en reklamfilm till riksdagspartiet Sverigedemokraterna.ref.

”Vi köper inte tjänster av någon som gör politisk propaganda av något slag.” Andreas Miller Sveriges Radio

Någonstans hade jag hoppats på att Gina/Sveriges Radio istället tänkte över inlägget och innebörden.

Nu lämnar jag detta ämne och ser fram emot Musikhjälpen 2011, som faktiskt gör något positivt med eller utan Gina.

One thought on “Sveriges Radio och de dubbla måttstockarna

Kommentera

