SL:s nya busshållplatser

SLs nya busshållplats?
Så här ser ett förslag ut på SL:s nya busshållplatser

Här ser ni ett förslag på SL:s nya busshållplatser, den nya designen skyddar från raketangrepp och fungerar alltså som en kombination av skydd och hållplats. Israel har länge tvingats använda denna typ av busshållplatser eftersom Hamas skickar dödliga raketer på civilbefolkningen i tid och otid.

Tycker du inte om den nya designen? Då tycker jag du skall fördöma Hamas raketattacker på Israel

3 thoughts on “SL:s nya busshållplatser

  1. Vi tycker samma sak, Hamas skjuter ju mot barn, senast igår sköt de mot ett Israeliskt dagis.
    https://ordet09.wordpress.com/2009/01/11/raketattack-mot-dagis/

    Och det gjorde de även när de bröt vapenvilan. ”Den fula busshållplatsen” som du kommenterade använde jag som illustration på hur det Israeliska samhället har tvingats anpassas pågrund av konstanta attacker, jag hade hoppats att du fick en tankeställare.

    När man är i Israel kan du inte gå in i en butik utan att de måste genomsöka din väska, allt på grund av de massiva terroristattackerna. Jag tror man måste förstå bakgrunden till konflikten innan man uttalar sig som du gör.

  2. OK. Jag är glad att jag inte bor i Israel.
    Skrev jag någonstans att jag tycker att det är rätt att israeliska barn dödas?

    Mitt senaste blogginlägg heter ”Fuck you, Hamas!” Hur mycket tydligare behöver det bli?

    Och, by the way, så har jag nog en ganska bra koll på historia… men det hör inte hit. Tagga ner lite och se vad som faktiskt skrivs.

Kommentera

