Dagens manifestation för Israel värmde mitt hjärta

Annika Hernroth-Rothstein håller ett starkt tal som inledning på manifestationen för Israel

En märk bart rörd Annika Hernroth-Rothstein ställde sig idag på Sergels torg i Stockholm och med en otrolig självklarhet och stolthet levererade hon ett tydligt och rakt budskap om Israels rätt att existera.

Det var en fantastisk känsla att få stå med en samling människor alla med olika politiska åsikter, religiös bakgrund och läggning enade till stöd för ett land som precis som vi representerar mångfald och tron på demokratin inramat av den stolta blå och vita flaggan!

Efter flera bra tal från bland annat Lisa Abramowicz och Fredrik Malm avslutade Annika manifestationen med att vända sig till motdemonstranterna och välkomnade deras rätt att i sann demokratisk anda få ge sig till utryck, hon möttes av ett rungande ”Dra åt helvete”. Det sammanfattar tydligt deras syn på demokrati och vilja till dialog.

Motdemonstranterna vajade med den palestinska flaggan flankerad av den röda fanan. Vilket visar att de pro-palestinska anhängarna aldrig missar en chans att liera sig med några av de värsta folkmördarna genom historien. Precis som palestinierna under andra världskriget lierade sig med nazisterna så lierar sig pro-palestinierna idag med kommunister.

Jag var rörd till tårar när jag kom, jag var rörd till tårar när jag gick. Och som Kim Milrell sa, du är bland vänner och gav mig en klapp på kinden.
Tack Annika för ditt mod, ditt engagemang och dina ord!

Am Yisrael Chai

Detta bildspel kräver JavaScript.

8 reaktioner på “Dagens manifestation för Israel värmde mitt hjärta

  1. Jag var själv med i dag och var lika gripen, jag. I de sakliga och faktaspäckade talen framfördes uppgifter jag aldrig får kunskap om via de största svenska medierna.

  2. så glad att få vara med på en sån härlig manifestation för Israel. ett stort tack till insiativtagerskan. en av många Isrelvänner, mera av den varan. Anders.

  3. Pingback: Manifestation för Israel | Kim Milrell.com

  4. Underbart att se att folk i Sverige står upp för Israels rätt att existera. Deras existensberättigande skulle dock naturligtvis vara en självklarhet. Märkligt hur motståndssidan får sådant direkt eller i alla fall indirekt stöd.

  5. Google translate:
    Tack för att kunna uttrycka min kärlek till Israel! Jag tackar arrangörerna för att ta detta initiativ. Mycket märkligt att ingen media rapporterar om denna nyhet, men utländska tidningar gjorde. Denna händelse sågs i Israel och vi kom tack från judiska vänner. Tack igen!

    Gracias por haber podido expresar mi amor por Israel!! Doy gracias tambien a los organizadores por tomar esta iniciativa. Muy extraño que ningún medio de comunicación raportó esta noticia, sin embargo diarios extranjeros lo hicieron. Esta Manifestación fue vista en Israel y nos llegaron los agradecimiento por parte de amigos judíos. Gracias nuevamente!

Kommentarer inaktiverade.