Exporten från Gaza – lögn, förbannad lögn och statistik

Export från Gaza jämfört med racketattacker mot civila Israeler

Igår dagens blogginlägg: Viljans triumf – Ship to Gaza skrev jag bland annat om exporten från Gaza som organisationen ”Ship to Gaza” gör ett stort nummer av på sin hemsida.

Tittar man lite närmre på de siffrorna och jämför dem med antalet palestinska raketattacker ser man att exporten minskar när raketattackerna ökar.

Vill man vara lika grund som ”Ship to Gaza” i sin analys kan man säga att palestinierna själva styr hur mycket de vill exportera, inte Israel.

Export från Gaza jämfört med Raketattacker (Google spreadsheet)

Källor: Ship to Gaza, IDF

Rekommenderad läsning: Detta bör vi veta om Gazablockad

9 reaktioner på “Exporten från Gaza – lögn, förbannad lögn och statistik

    • Jag kan inte garantera alla siffror, jag har bara sammanställt det som finns på Ship to Gazas hemsida jämfört med IDF:s rapportering av antalet raketattacker

  1. Pingback: “AVRÄTTADE” | Kim Milrell.com

  2. Som Kim Milrell påpekar, svensk medias diabolisering av israelerna är rena rama förtal.
    Citatet “avrättade 8 turkiska och en amerikansk aktivist” under Ship to Gaza 2010, valet av ordet AVRÄTTADE säger allt.

    Svensk media vet att det är lätt att manipulera och hjärntvätta svenskarna som vet mer om Melodifestivalen än om verkligheten i MÖ.

    Jag tror jag spyr på alla som stämplar mig som islamofob bara för att jag stödjer inte dessa nyttiga idioter som gjor allt för att åter hamna i rubrikerna.

    Jag undrar varför Ship to Gazas aktivister kräver inte att EGYPTEN skall avsluta blockaden mot Gaza?

    Frågade personligen Dror (på hebreiska), varför han enbart hakar på IDF – än idag har han inte hört av sig!
    Som man säger på arabiska han är en riktig MAJNUN – نونجم, eller som israelerna skulle kalla honom – SHMOCK!

    Det blir intressant att höra slutliga undersökning resultatet som upplyser oss vad var Arafats dödsorsak – http://www.aljazeera.com/news/middleeast/2012/07/20127494953490367.html

Kommentarer inaktiverade.